LOREN* 1.4 tsi, Samochód odebrałem od dilera na Fulda CARAT EXELERO 225/45R17
Od samego początku wydawały mi się głośne ale myślałem że w tym rozmiarze już tak ma być Szum był coraz większy i po ponownym przejściu z zimowych na letnie zacząłem jednak szukać przyczyn ( łożyska, geometria, 2-krotne wyważanie u różnych gumiarzy oraz centrowanie felg) nic nie pomogło Wyząbkowanie opon nie było wielkie ale hałas podczas prędkości powyżej tych 80km/h stawał się wręcz wkurwiający. Opony miały przejechane około 17kkm. W planach na lato wczasy nad morzem oraz w CRO i jak pomyślałem o oponach podczas zbliżających się tras to mnie szlak trafiał. Miałem plany pozbycia się zimowych 15" i zakup 16" wraz z aluskami ale musiałem je zmienić :!: na rzecz nowych letnich. Zakupiłem Continental ContiSportContact 3 225/45R17 i teraz wiem co to cisza w CAXA nie wspomnę o zachowaniu na drodze ( trakcja, hamowanie zwłaszcza na mokrym ) niebo a ziemia w porównaniu do Fuld Od czerwca zrobiłem około 8kkm i nadal :yay: Dodatkowo na Fudach przy 2 osobach na tylnej kanapie i jeździe po muldach drogowych miałem przycierki opon (fakt mam ET 35) o (przypuszczalnie) połączenie błotnika ze zderzakiem (koledzy ze śląska wiedzą o co chodzi bo testowaliśmy to na spocie) teraz mimo tego samego rozmiaru opon obcierania brak
Wnioski - no cóż ja już wyciągnąłem :!: szkoda tylko że zamiast nowych zimówek musiałem zakupić nowe kapcie na lato ale podobno co się odwlecze... :szeroki_usmiech
Samochód odebrałem od dilera na Fulda CARAT EXELERO 225/45R17
aaa...no po 17 tys musiały być wybite ... , co zresztą sam stwierdziłeś
generalnie grupa goodyeara ma takie tendencje , jak już nie raz wspominałem , ale ostatnio wszystko sie wybija :twisted: . oprócz conti oczywiście :diabelski_usmiech
tak na marginesie info dość istotne dla kolegów - może o tym już wiecie ale są już maszyny do ścinania/wyrównywania wyząbkowanych opon.
Opony na których wyjechałem z salonu to goodyear (letnie). Byłem u kilku wulkanizatorów i mówili, że ta firma robi opony półtwarde więc powinny być eleganckie (i mi też tak się wydaje).
a mnie się najbardziej to zdanie podoba :szeroki_usmiech
OPONY PÓŁTWARDE... :roll: . zmień wulkanizatorów..... każda opona ma swoją mieszankę, tzw "eko" będą miały pewnie mniejszą ścieralność, z kolei sportowe często mają dość miękką gumę (przynajmniej moje Michałki Pilot Sport 3 takie są- co nie znaczy, że uważam je za ciche..., a i zuzycie po 25 kkm jest już bliskie końcowi)
...kiedyś mój Dziadek uważał, że Michelin produkuje mięciutkie opony itd itp....
Jednym ze sposobów opóźniających ząbkowanie opon jest utrzymywanie ciśnienia na minimalnym, dopuszczalnym poziomie. Przykładowo dla 205/55/R16 jest to 0,21 MPa.
Przed kupnem nowych opon dobrze jest sprawdzić jak wypadają one w testach i nie tylko sugerować się subiektywnym ocenami innych użytkowników. W moim przypadku fabryczne opony to Bridgestone Turanza ER300 i wg powyższego testu jest to bardzo dobra opona w tym rozmiarze, również ze względu na dość niski hałas.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Ja na wakacje kupiłem goodyeary i dochodzę do wniosku że naprawdę hałas opon to odczucie bardzo subiektywne . Pojechałem na zmianę opon na starych zimówkach po założeniu goodyear nie mogłem się nadziwić jaka cisza panuje w aucie , nawet małżonka zauważyła że jakoś dziwnie cicho w aucie . Po paru godzinach jazdy nad morze już słyszałem oponki , ucho już zaczęło wychwytywać szumik opon . Obecnie mogę powiedzieć że szum goodyeara zależy od wielu czynników .
1.Jakości asfaltu
2.ciśnienia w oponie
3.temperatury otoczenia
Przed kupnem nowych opon dobrze jest sprawdzić jak wypadają one w testach i nie tylko sugerować się subiektywnym ocenami innych użytkowników
z moich obserwacji wynika ze zupełnie nie masz racji :szeroki_usmiech
pamiętaj ze testy opon robi się na nowych oponach , a po przebiegu 10 tys moga miec zupełnie inne parametry . z tym że w krajach zamożnych opony hp wyrzuca się po przebiegu 25tyś km a w krajach mniej zamożnych po przebiegu 50 tyś , chyba że wcześniej wyleci się na wodzie z szosy..
co zaś tyczy sie opinii użytkowników opon to wystarczy , żeby za daleko nie szukać ,przeczytać wątek o oponach na naszym forum :szeroki_usmiech .
według mnie , jednak lepiej spytać się w jakimś zakładzie oponiarskim z jako takim doświadczeniem gdzie potrafia wytłumaczyć klientowi jakie sa zalety poszczególnych opon ale także jakie te same opony maja wady , ponieważ nic doskonałego nie ma
tryton patrz wyżej.... , poczekaj 8tyś....
dziwię się tylko że tak Lorenowi szybko się wybiły... :?
eaglemirek powiem szczerze że też jakieś to dziwne że na na tych excelero wóz otrzymałeś ... . nowy :?:
miał ktoś jeszcze auto na takich oponach , oczywiście nowe ?
Zobacz metodykę przeprowadzania testów opon :idea: Jest i ocena szybkości zużycia opony a testy opon są wielokrotnie powtarzane. Na końcu jest ostateczna ocena danej opony.
Subiektywne oceny użytkowników opon są ważne ale wybór i kupno dobrych opon wyłącznie na ich podstawie jest ryzykowne. Co do serwisów oponiarskich często jest tak, że polecają co mają na stanie lub za co mają lepszą prowizję lub prezenty od PH itd. Nie jest to regułą, są serwisy gdzie się naprawdę znają na oponach.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Kurczę... Fulda Carat Progressio 205/55/16V będzie "głośna", czy nie... Jedne testy mówią, że są super ciche, inne, że przeciętnie-głośne...
Agamek12, miałem takie w Avensisie (taka aluzja subtelna, domyślasz się? 8) ). Moje obserwacje były takie: na samym początku naprawdę cichutka, po paru tys. km - zdecydowanie głośna :evil: . Na pewno głośniejsza od Kristall Montero 2, które też miałem w Toyocie, więc mam bezpośrednie porównanie. Tyle że Montero, to... zimówka :roll: . Więc tyle moich wrażeń, pod względem akustyki z własnego doświadczenia nie polecam :|
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Super_Be, no właśnie ja mam Micheliny zimowe i letnie... I te letnie są głośniejsze niż zimowe... :shock:
Mam możliwość kupna nówek w sklepie w dobrej cenie i tak się zastanawiam...
Już nikt chyba nie pamięta o seryjnych Matadorach w O1. To był dopiero syf. Ząbkowały i przy 20 tys już się nie dało jeździć. Po zmianie na Michelin ES było duuuużo lepiej. Prawda jest taka że jako seryjne opony montowane są gumy od firmy która wygrała na nie przetarg. Mają spełniać jakieś parametry a jednym z nich jest cena. Która firma wygra przetarg ta daje kapcie na pierwszy montaż. Oczywiście wraz ze wzrostem klasy (a co za tym idzie i ceny auta) zmienia się także stosunek jakości i ceny opony. Nie ma co narzekać na Skodę. Uważam że to dobre i wdzięczne auta. Jak to mówią można mieć wiele aut, ale Skodziarzem zostajesz na całe życie
Ja kupiłem nową octavię 1.6 z gazem w czerwcu br. Miała założone fabrycznie Continental 195/65R 15. Szum opon był nie do zniesienia . Wcześniej jeździłem vectra b dti i tam nie było wcale słychac opon. Pomyślałem że może zaoszczędzili w fabryce i wsadzili jakieś dziadostwo. W zeszłym tygodniu wymieniłem je na goodyear efficientgrip ( w testach najcichsze opony z tego przedziału cenowego) 205/65 r 16. Niestety nic to nie dało. Wychodzi na to że skoda zaoszczędziła na wyciszeniu kabiny. Jestem ciekaw czy wyciszenie nadkoli od zewnątrz pod nadkolami by coś dało. Jeżeli ktoś już to robił to napiszcie czy coś to pomogło.
u mnie dzwiek silnika zaglusza szum opon ;P
ja zrobilem 36kkm na fabrycznych continentalach i jest ok.
A wyciszenie mogloby byc lepsze ale coz...
Moze w O3
Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
wyciszenie tego samochodu to jest Octavia II 1.9 TDI PD 2005r to koszmar nawet nie chodzi o silnik z traktora ale szum opon, słychać nawet wodę i piasek uderzający o nadkola - poprzednio miałem starą Vectre b - pod względem wyciszenia była to limuzyna
Wyciszenie - dlatego następnym autem nie będzie już skoda octavia - myślę że VW nie pozwoli bardziej wyciszyć następnej generacji - za bardzo zagroziłoby to Jettcie, Golfowi i Passatowi
Nie do końca "loren - jak masz goodyear to witam w klubie. Poczytaj zarówno na forum jak i na np opony com, oponeo itp. Ja mam goodyear hydragrip 225/55/16 bo z takimi kupiłem. Masakra. Po zimie myślałem, że łożyska mi padły ale wytrzymałem i poczytałem i ustrzegłem się przed tym co niektórzy zrobili tzn. wymienili łożyska i amorki i nic nie dało. Te opony tak mają. To co muszę im oddać to jazda po wodzie w dużym deszczu. Trzymają wzorowo i dlatego szumią, bo mają dużo rowków odprowadzających wodę, ponadto są twarde. Jak chcesz mieć ciszę w focusie jeździłem na bridgestone turanza er300 - są ciche. Prawdą też jest to, że jeżdżenie z pustym bagażnikiem i słabymi amorkami z tyłu będziemy mieli tendencję do ząbkowania opony.
Prawdą też jest to, że jeżdżenie z pustym bagażnikiem i słabymi amorkami z tyłu będziemy mieli tendencję do ząbkowania opony.
każde kombi głównie na wielowahaczu wyząbkuje opony...
moja była Fabia kombi z belką , opony GoodYeara też wyząbkowała.... reklamacji nie uznano :/
oponiarz zalecił mi zmianę opon przód tył średnio co 5kkm, żeby dłużej służyły.
Komentarz